Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2007 18:29 - Фехтовка и бойни умения...
Автор: traveller Категория: Забавление   
Прочетен: 581 Коментари: 0 Гласове:
0



        Току що гледах едно видео на среща от турнир по фехтовка и това ме вдъхнови за следващата част от описанието на играта. Както е в момента, всяка битка в играта може да завършва за секунди. Няколко удара са достатъчни да се превъзмогне всеки противник, или при обратно отношение на силите и уменията - противникът да ви свали на земята. Причината за това е, че няма развита система, както в повечето игри, по която героят ви да натрупва жизнени точки, "кръв", или както там го наричате най-често (ако играете игри разбира се, ако не - интересно ми е какво намирате в моя блог и ще се радвам, ако ми го напишете :). Има възможност за увеличаване на издържливостта на героя, но тя изобщо не е достатъчна, за да издържи той на директен удар от някой дракон например, а и такива ще се срещат, както във всяка уважаваща себе си фентъзи игра...
       Представете си един средностатистически дракон - 20 тона мускули, покрити с люспи дебели по половин педя, опашка със шипове до 12-15 метра дълга, огнени струи (или други, ако сте любители на нестандартните дракони) пак достигащи на такова разстояние или повече, уста пълна със зъби дълги един лакът, за ноктите да не говорим. А да, забравих погледа изпълнен с вековна злоба (в случай на зъл дракон), от който ви побиват тръпки в зъбите. Остава да решим какво значи "директен удар" за това чудовище, макар че самото му присъствие си е психологическа тежест в доста буквален смисъл...
       Сега си представете редовия герой, убиец на дракони. Накичен с магически защитни амулети, още по-магически брони, и още по-магически огромен меч/лък/копие. По възможност водещ със себе си поне един лечител (което не изключва собственото му умение да цери) и един водач от местните, който му показва къде е дракона и (тъй като героят е способен да си го намери и сам) играе роля на примамка за чудовището без да го знае. Представихте ли си го?
        Сега махнете амулетите, те са скъпи и нашият герой може и да ги прави, но ги продава на разни убийци на дракони. Броните много тежат, а торбата с инструментите и така не е лека, та ги е оставил вкъщи... Най-голямото му оръжие е една кирка, дето от много копаене и се е разхлопала главата. Няма лечител, нито местен, макар че след него върви едно клепоухо муле и тегли кола с натрупани парчета камънаци и дървета с интересна форма. Такаааа... Та какво казвахте че е "директен удар"?
        Най-добрият избор за нашия така описан герой (а е напълно възможно героят ви в тази игра никога да не се различава много от него), когато попадне на пещерата на някой дракон и разбере, че там има дракон, е да си плюе на петите. Което не му пречи, докато подрипва по планинските пътеки, на ум да си отбелязва къде е пещерата, и след време да се върне с някой от ония префърцунени драконоловци, дето все търсят "местни" в кръчмата. Тогава вече ще удари кьоравото, знаете ли какви бокали се правят от драконови зъби, а? Тогава самия цар ще го викне в столицата...
       Възможен е разбира се и първият вариант на герой с много добри бойни умения и екипировка, но като цяло при истинска среща с дракон, когато не искате да бягате, трябва да имате добър план какво ще правите, така че драконът никога да не стигне до вас. Защото ако стигне - лошо.
       За сравнение, ако максималната издържливост на героя е 25, то един дракон (като едно от най-силните същества на света) ще има около... 25. С тази разлика, че на дракона няма да му стане нищо ако му падне тухла на главата докато отива до магазина за хляб; или го наръга някой с нож докато е без доспехи, и нападателя знае какво прави; или друг дракон го настъпи по опашката. С героя обаче случаят е малко по-различен, както се досещате.
       В резултат на това идваме до извода от днешната история: вероятно много играчи биха били разочаровани, когато установят че всяка гад може да ги бие, и че умението, така необходимо за да наклониш везните в своя полза, се натрупва ужасно бавно, така че трябва да минеш през безброй смъртоносни опасности, за да имаш относително спокойствие, когато някой ти размаха шпага под носа. Така е. Тренировки, тренировки, тренировки, както при фехтовката (предполагам де, но във всеки спорт е така). Надявам се това да не ви откаже от моята игра, още преди да сте я видели :)


Тагове:   фехтовка,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: traveller
Категория: Хоби
Прочетен: 28159
Постинги: 10
Коментари: 4
Гласове: 114
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930