Постинг
27.05.2007 19:49 -
Играта започва...
Автор: traveller
Категория: Забавление
Прочетен: 1232 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 28.05.2007 20:31
Прочетен: 1232 Коментари: 2 Гласове:
0
Последна промяна: 28.05.2007 20:31
И така, това е един скрийншот на моята игра :) Та да е ясно за какво става дума. По-нататък ще я опиша надълго и нашироко...
Историята на играта още не е съвсем ясна, но основното в нея ще е възможността на играча да създава почти всичко ако поиска. От там и името - Artisan (Майстор занаятчия). Във завършената игра героят ще може да си построи къща стена по стена, да направи всичко което може да си представи за обзавеждането и, дори да сади дървета в двора. Това не е нещо ново за хората играли Ултима, но в roguelike-RPG не знам да е правено. А за тези които не са чували този термин - това са игри изглеждащи по видимия по-горе начин - с псевдо графика от препинателни знаци, най-много с различни цветове. Рядко се срещат такива с графички блокчета заместващи знаците, и звуци по време на игра. Главният герой обикновено представлява едно маймунско А ( @ ), което се движи по екрана със стрелките или клавишите на numpad-a. Обикновено има подземия които се изследват, първите такива игри са представлявали само едно подземие. Най-първата :) се казва Rogue, та от там и името roguelike. Игрите са ролеви - има развитие на героя.
И така, след краткото обяснение - да видим какво се вижда на екрана по-горе. Главния герой е в горния десен ъгъл ( @-то, нали помните ;-). Той стои на път преминаващ покрай къщурката на един дървар ( W ). По-нататък покрай пътя има малка горичка в която се крие една катеричка ( s ). Сигурно сте се досетили вече, че със ( Т ) са отбелязани дърветата. ( % ) отбелязва скали които могат да бъдат използвани като материал... Има и други детайли, но общата идея е ясна.
Тъй като главната цел на играта е занаятчийството във всичките му форми, в един момент в играта ще трябва да се вкарат безброй материали, неща за правене, схеми/описания за изработката им (в играта), и всякакви подобни неща. Това е и част от причината да я кача на блог... за да може всеки който се заинтересува да каже какво би искал да има в играта накрая. Също така, когато играта премине в по-... играема форма, с радост ще я пратя на всеки желаещ да я пробва. Така ще е и по-лесно да се намерят възможни грешки в нея, и отново играчите (тоест вие, надявам се) да си дадат мнението. Като абсолютна мечта за развитие съм си мислил да направя система, с която играчите да могат да разменят с файлове предметите и материалите, които са създали или натрупали в играта, като по този начин търгуват помежду си. Така всеки може да се похвали на другите с уникалния пръстен който е сътворил, давайки им достъп до него (на разумна цена :-), или да пусне заявка за половин тон розов мрамор ако не му се ходи по планините да го търси.
Какво ще кажете?
Историята на играта още не е съвсем ясна, но основното в нея ще е възможността на играча да създава почти всичко ако поиска. От там и името - Artisan (Майстор занаятчия). Във завършената игра героят ще може да си построи къща стена по стена, да направи всичко което може да си представи за обзавеждането и, дори да сади дървета в двора. Това не е нещо ново за хората играли Ултима, но в roguelike-RPG не знам да е правено. А за тези които не са чували този термин - това са игри изглеждащи по видимия по-горе начин - с псевдо графика от препинателни знаци, най-много с различни цветове. Рядко се срещат такива с графички блокчета заместващи знаците, и звуци по време на игра. Главният герой обикновено представлява едно маймунско А ( @ ), което се движи по екрана със стрелките или клавишите на numpad-a. Обикновено има подземия които се изследват, първите такива игри са представлявали само едно подземие. Най-първата :) се казва Rogue, та от там и името roguelike. Игрите са ролеви - има развитие на героя.
И така, след краткото обяснение - да видим какво се вижда на екрана по-горе. Главния герой е в горния десен ъгъл ( @-то, нали помните ;-). Той стои на път преминаващ покрай къщурката на един дървар ( W ). По-нататък покрай пътя има малка горичка в която се крие една катеричка ( s ). Сигурно сте се досетили вече, че със ( Т ) са отбелязани дърветата. ( % ) отбелязва скали които могат да бъдат използвани като материал... Има и други детайли, но общата идея е ясна.
Тъй като главната цел на играта е занаятчийството във всичките му форми, в един момент в играта ще трябва да се вкарат безброй материали, неща за правене, схеми/описания за изработката им (в играта), и всякакви подобни неща. Това е и част от причината да я кача на блог... за да може всеки който се заинтересува да каже какво би искал да има в играта накрая. Също така, когато играта премине в по-... играема форма, с радост ще я пратя на всеки желаещ да я пробва. Така ще е и по-лесно да се намерят възможни грешки в нея, и отново играчите (тоест вие, надявам се) да си дадат мнението. Като абсолютна мечта за развитие съм си мислил да направя система, с която играчите да могат да разменят с файлове предметите и материалите, които са създали или натрупали в играта, като по този начин търгуват помежду си. Така всеки може да се похвали на другите с уникалния пръстен който е сътворил, давайки им достъп до него (на разумна цена :-), или да пусне заявка за половин тон розов мрамор ако не му се ходи по планините да го търси.
Какво ще кажете?
Много интересно звучи! Аз бих я пробвал. :)
цитирай
2.
анонимен -
Гениално!
27.05.2007 23:31
27.05.2007 23:31
През осемдесетте тези игри си бяха хит, а в по-старичките версии на Линукс ги получавахме като бонус. Аз много харесвам този тип графика, защото така се обръща повече внимание на логиката и стратегията.
цитирайТърсене
Блогрол